Beskrivelse af hold

Formiddags Fitness


Formiddags Fitness er holdet, hvor stemningen er i top. Der er plads til et grin og en herlig bemærkning, alt imens sveden "pibler frem" :-). Træningen er sjov, effektiv og varieret. Vi gør brug af både elastikker, vægte og bolde. Der indgår lette og enkle styrke- & konditionsøvelser med fokus på koordination, stabilitet og balance. Målet med træningen er at bevare/forbedre sin mobilitet og styrke. Timen rundes af med let meditation, stræk og afspænding.


Blid Yoga


Blid yoga er for dig, der gerne vil være god ved din krop og have et mentalt frikvarter. Yoga klasserne vil være i roligt tempo med bevægelser og stillinger, der blidt styrker, strækker og smidiggør kroppen. Klasserne vil slutte med afspænding. Alle kan deltage uanset alder og eventuelle skader.

Pump


Pump er et hold baseret på styrketræning for hele kroppen. Vi kommer igennem en lang række styrketræningsøvelser ved brug af vægtstang og skiver. Alle øvelserne laves med mange gentagelser og gennemgås grundigt. Vi træner i takt til inspirerende og motiverende musik som får os til at yde vores allerbedste. Timen er for alle som ønsker en fast og markeret krop, en høj kalorieforbrænding samt øget styrke og udholdenhed.


SMART Training


SMART training - Lukket hold - tilmelding ikke muligt. (Ønsker du at deltage på et hold, kontakt Dorthe Jakobsen på: dorjak@motionogliv.dk) Onsdag kl. 09.45-10.45 SMART training kan dyrkes af alle, som ønsker at træne hjernen. SMART training forbedrer: • koordination og balance • koncentration og hukommelse • Mere stabilt samsyn og dermed bedre timing og syring af bevægelser MINIMUM 6 personer for at holdet gennemføres.

TRX


Der arbejdes med både styrke, udholdenhed, kondition og fleksibilitet.

Fitness Boxing


Boksetræning er en kombination af slag-, styrke- og konditionstræning, som sikrer dig en time med høj intensitet hele vejen igennem.

Pilates/udstrækning


Udstrækning af muskler samt ro på pulsen

Cirkel Træning



Morgen Fitness


Start dagen på forrygende vis - kom til morgen fitness.

 

Alt imens glad musik buldrer ud af højtalerne, stiger vores puls, vi får sved på panden & måske også spændstige baller... 😉

 

Morgen fitness er en skøn træningscocktail, hvor alt kan ske. Men inden timen er omme har vi både været omkring konditions, balance & styrketræning. Timen slutter af på dejlig afslappende vis.

SMART TRAINING


Uanset alder, køn & fysisk form har alle gavn af SMART træning.

Det er bare med at komme i gang, for bla. balanceevnen forringes med alderen... 😉

Udover at mindske risiko for skader og overbelastning, opnår du også en større stabilitet & en pænere holdning ved regelmæssig træning af balancen.

Udover balancetræning indgår der også øvelser, hvor både koordinationen, hukommelsen & motorikken udfordres.

Målet med Smart balancetræning er at forbedre balance, koordination & koncentration.

Gør noget godt for dig selv - tilmeld dig SMART træning allerede i dag. 😉


Step & Styrke


Er “total-træning” & “benhård” træning for både teens, mænd & kvinder 😉.

 

Træningen/trin bliver løbende bygget op, så det er muligt at differentiere træningen, hvilket betyder, at du ikke behøver at være en erfaren “stepper” for at deltage på step & styrke.

 

Til hver træning indgår der både konditions- & styrketræning. Træningen varieres løbende med inddragelse af flere bænke, træning i rundkreds eller intervaltræning. 

 

Du skulle gerne glemme tid & sted, alt imens hjertet pumpet, “sveden hagler”, humøret stiger & de “ømme punkter” trænes 😉😂




Hot Stuff


Sig farvel til “mormor arme & hængerøv” 😉💪🏻


Hot stuff er for alle. Det er intensiv træning og uden avanceret koreografi. Du vil til hver træning motiveres til at yde dit bedste 😊👍🏻

 

Det er allround træning, hvor både konditionen, kroppens styrke & balance udfordres. Særlig fokus vil der være på ben, baller & mave. 
Du skulle gerne glemme tid & sted, alt imens hjertet pumper, humøret stiger & “de ømme punkter” trænes....  😊

Godmorgen træning - en fed start på dagen 😉💪🏻🌻👍🏻

 

Du bliver glad og sprængfyldt med energi, da du allerede fra morgenstunden frigiver endorfiner, som er kroppens “lykkepiller”.

 

Super fedtforbrænding, da vi træner med moderat intensitet og kroppen har “fastet” natten igennem. Når der er lavvande i kulhydratdepoterne, går kroppen i stedet i gang med at forbrænde fedt.

 

Træningen er en allround træning, hvor alt kan ske. Der er ikke et fastlagt program. De morgenfriske har mulighed for at komme med ønsker fra gang til gang. Men en ting er sikkert. Vi vil grine, svede, konditions- & styrketræne. De sidste 10 min. bruger vi på ren afslapning 🙂.

 

Jeg ved, at det både kræver disciplin og motivation at morgentræne. Så har du ikke en træningsmakker, du er “forpligtet” overfor. Så sender jeg dig meget gerne en morgenhilsen med en venlig reminder inden vores morgentræning. Vi ses til en super start på dagen 😊


Styrke & Pilates


Pilates er for alle, da det er en skånsom træningsform, der både styrker og udstrækker de små & store muskelgrupper. Der vil være særlig fokus på mave, ryg & lænd. Resultatet er: Stærke  og smidige muskler, en bedre kropsholdning og en øget kropsbevidsthed. 

 

Den gode træning bliver krydret med skøn musik og masser af glæde og humor. Du vil med stor sandsynlighed komme til at “hilse på nogle nye muskler”  😉

Lørdags Fitness + Søndags Super Fit


Timerne varierer alt efter instruktør. Kan være alt fra Fitness Bootcamp, Step & Styrke til TRX